15. NEDELJA  MED LETOM

Številka: 27/14. 7. 2024 Leto: XXXI

GODOVI MED TEDNOM: v ponedeljek sv. Bonaventura, škof, cerkveni učitelj; v torek sv. Karmelska Mati Božja (Karmen); v sredo sv. Aleksij (Aleš), spokornik; v četrtek sv. Friderik (Miroslav), škof; v petek sv. Arsenij, puščavnik; v soboto sv. Marjeta Antiohijska, mučenka; v nedeljo bo 16. NEDELJA MED LETOM – Krištofova nedelja - sv. Lovrenc, duhovnik, cerkveni učitelj – leto B/II.

EVANGELJSKI UTRINEK! Prikladen evangeljski odlomek za čas ponovitev novih in srebrno-zlato-bisernih maš. Poslušajmo, kaj naroča Gospod Bog svojim apostolom (prim. Ps 85,9). Iz prazničnih pesmi izstopa veselje nad izvoljenostjo posvečenih. Iz evangelija? Naj potujejo brez skrivnih rezerv hrane, denarja, čevljev in oblačil … Ojoj!  V svojem poklicu sem sodeležna poslanstva apostola. Gledati sebe v luči tega naročila mi ni vedno ljubo. Včasih upam, da Jezus ni mislil vsega dobesedno. Vsaj ne za nas danes. Ne gre samo za tiste dni, ko smo na poti. Takrat je ustrezna oprema izbira modrosti. Gre za temeljno življenjsko držo uboštva. In ne, ni rezervirana samo za samostanske. Evangeljske svete naj bi živeli vsi. Tudi jaz. Tudi ti (Magnificat 7/2024, 176).
Počitnice so.
Med počitnicami ni uradnih ur oz. so po dogovoru ali pred sv. mašami tako v Smledniku kot v Trbojah. Mašni nameni se za Smlednik in Trboje sprejemamo do konca leta 2024. Lepo vabljeni.

V sredo, 17. julija, gre župnik na dopust. V Smledniku in Trbojah bo maševal g. Peter iz Preske, zato bodo sv. maše med delavniki (vključno s soboto) izjemoma ob 18. uri, saj g. Peter pomaga tudi drugje. V nujnih primerih (pogreb in sv. bolniško maziljenje) se obrnite na sosednje duhovnike (Preska, Pirniče, Šenčur). Med dopustom bom maševal po namenih v oklepaju. Med mojo odsotnostjo se bodo v župnišču opravljala obnovitvena dela.

V soboto, 20. julija: ČIŠČENJE IN KRAŠANJE v Smledniku ob 9. uri: Valburga 61 do konca (2/2). V Trbojah k čiščenju in krašenju cerkve povabljene hišne številke Trboje od 81 od 100.

V nedeljo, 21. julija, bo 16. nedelja med letom. Svete maše so v Smledniku ob 7. in ob 9. uri  ter v Trbojah ob 10.30. Pri maši ob 9. uri v Smledniku potekajo krsti. Pri mašah tako v Smledniku kot v Trbojah je običajna nabirka. Je tudi Krištofova nedelja. Na ta dan poteka vozniška akcija MIVA za nakup prepotrebnih vozil za naše misijonarje. Po vseh mašah (v Smledniku že v soboto) tako v Smledniku kot v Trbojah bo blagoslov vaših avtomobilov. Med blagoslovom vaših avtomobilov boste lahko dali v posebno košaro dar za vsak srečno prevožen kilometer. Bog Vam povrni.

DAJTE V KOLEDAR ŽUPNIJ SMLEDNIK IN TRBOJE:

Od 11. do 13. 10. 2024 za župniji Smlednik in Trboje poteka romanje po Južni Tirolski – domovina Leopoldine Brandis, rodne sestre Anamarije Lazarini (Brixen – maša v stolnici Marijinega vnebovzetja, Bolzano, Merano, Innichen). Dar za romanje bo 294,00 €. Prijave že pobiramo. Do sedaj 30 prijavljenih.

Na voljo so še vedno spominski kozarci Urhove nedelje s podobo Jakoba Aljaža in z napisom »Za vse nas, Slovence gre« – dar 13 €; USB ključek z animiranim filmom Župnija Smlednik iz leta 2023 – dar je 10 €, USB ključek z animiranim dokumentarnim filmom Za vse nas, Slovence, gre. Zgodba o Jakobu Aljažu – dar 10 €. Vsi dani darovi so namenjeni za nadaljnjo kulturno delovanje Župnije Smlednik.

V Trbojah poteka akcija zbiranja darov za vgradnjo vitražev v prezbiteriju župnijske cerkve. En vitraž bo predstavljal škofa Antona Vovka, drugi pa skrivnost Marijinega vnebovzetja. Dar za posamezni okvirček bo 20,00 €. Veseli bomo vsakega daru po vaših zmožnostih. Sedaj imamo pokritih 260,5 okvirčkov (od 300). Če dar za vitraže nakažete na TRR, ga nakažite na TRR župnije Trboje (SI56 0700 0000 1403 195). Bog povrni in vas blagoslovi.

KRONIKA: Gospodar življenje k sebi poklical Špelo Šolar (pogreb je bil 6. 7. 2024). Gospod Bog, daj ji večni pokoj in večna luč naj ji sveti. Naj počiva v miru. Amen.

Romanje župnije Trboje k svetemu Urhu v Smlednik: V soboto, 6. julija, na predvečer zunanjega praznovanja farnega zavetnika svetega Urha v župniji Smlednik, so se nam pri večerni sveti maši pridružili romarji iz sosednje župnije Trboje, ki jo soupravlja naš župnik David. Velik del romarjev iz Trboj, med njimi velika večina družin z otroki in mladih, je k nam poromal peš. Debelo uro so potrebovali za pot. Skupaj s tistimi, ki so se pripeljali, so se nam pridružili pri sveti maši. V obhajanju evharistije, ki je znamenje edinosti, smo se združili v prošnji za naši župniji, za vse otroke in mlade, za družine in starejše, osamljene in bolne in našega dragega župnika. V mislih smo imeli tudi velikega rojaka Jakoba Aljaža, katerega 179. obletnico rojstva smo praznovali prav na ta dan. Aljaž je bil velik Slovenec, glasbenik in gornik, predvsem pa duhovnik in velik domoljub. Po sveti maši smo se s hvaležnostjo v srcu za ta skupni večer zadržali v prijetnem klepetu in spoznavanju drug drugega. To je bilo prvo tako romanje obeh župnij, ki mu lahko rečemo tudi hoja in čaščenje. Naslednje bo 17. avgusta, na večer pred farnim žegnanjem v Trbojah, ko bom Smlejci poromali v Trboje k Mariji Vnebovzeti. (Darinka Fabjančič)

»Za vse nas, Slovence, gre« [FOTO] | Družina – vsak dan s teboj (druzina.si) »Za vse nas, Slovence, gre« [FOTO] Taisti članek je natisnjen v Tedniku Družina št. 28 (14. julij 2024) v rubriki Cerkev doma na strani 15. Dno obrazca

V Smledniku so 7. julija premierno predvajali animirani dokumentarni film o rojaku duhovniku, gorniku, skladatelju in domoljubu Jakobu Aljažu. Občina Medvode, v katero spada tudi Krajevna skupnost Smlednik, letos praznuje 30-letnico obstoja. Ob tem jubileju je Župnija Smlednik na njuno povabilo k praznovanju prispevala animirani dokumentarni film o velikem Slovencu Jakobu Aljažu, duhovniku, gorniku, skladatelju in domoljubu, rojenemu 6. julija 1845 v bližnjem Zavrhu pod Šmarno goro in krščenemu dan pozneje v župnijski cerkvi v Smledniku. Scenarij zanj je zasnoval domači župnik David Jensterle, ki ga je že lani napisal za prav tako animirani film o smleški župniji in njenem zavetniku škofu sv. Urhu, prej pa za kratki animirani film o župniji Veliki Gaber (tudi tam je zavetnik sv. Urh), kjer je bil župnik od leta 2006 do 2012, celovečerni film o župnijski zavetnici župnije Tržič – Bistrica sv. Mariji Goretti ter animirani film o tej župniji pred odhodom leta 2022 za župnika v Smlednik. Pri ustvarjanju filma o Jakobu Aljažu z naslovom Za vse nas, Slovence, gre so poleg scenarista župnika Jensterleta sodelovali animator in ilustrator Juan Juvančič, lektorica prof. Marjeta Žebovec, bralca besedila domačina brat in sestra Katarina in Gregor Jelenc (bral je tudi David Jensterle), glasbenik Andrej Gačnik in Mešani pevski zbor sv. Urha Smlednik, ki se mu je tokrat na koru pridružil zbor iz Pirnič. Premierna predstavitev filma je bila na Urhovo nedeljo, 7. julija, v bližnjem Kulturnem domu v Smledniku. Pred njo je ob 9. uri v župnijski cerkvi maševal Matevž Mehle, direktor zavoda Katoliška mladina, pri daritvenem oltarju se mu je pridružil domači župnik. V govoru med mašo je smleške župljane in druge obiskovalce maše pozval, naj bodo kot Jakob Aljaž »ljudje s pokončno glavo, ki vedo, zakaj sem tu, v tej čudoviti domovini«. Župnik David pa na začetku kulturnega programa, ki ga je po maši vodil župljan Matej Ulčar in v katerem so ustvarjalci filma spregovorili o svojem deležu pri njem, k »spoštovanju, ljubezni in veri« ter prizadevanju za »dobro slovenskega naroda«. Medvoški župan Nejc Smole je pohvalil zelo prizadevnega župnika Davida, ga celo imenoval »David Graditelj«. Številni domači župljani in drugi obiskovalci maše so z močnim aplavzom nagradili umetniško in kulturno zavzetega domačega župnika Jensterleta za film o Jakobu Aljažu in druge dosežke. Članica ŽPS Smlednik Darinka Fabjančič (v cerkvi pa ga je prebrala gospa Barbara Jelenc, tu je v medijih napaka, za kar se opravičujejo) pa je na začetku maše obiskovalce povabila, naj kot Jakob Aljaž »ohranjajo narodno, kulturno in versko identiteto Slovencev«. Župljanka Slavi Ciperle je za slovesnost sešila nov mašni plašč z upodobitvijo zavetnika cerkve sv. Urha (fotograf Robi Rokavec); vanj je bil oblečen Matevž Mehle. Ob oltarju je bil tudi kip Jakoba Aljaža (s planinsko opremo) akademskega kiparja Ljubomirja Zidarja, ki ga bodo prihodnje leto ob 180. obletnici Aljaževega rojstva postavili blizu smleškega župnišča. Slovesnost so polepšale značilne stare smleške ljudske noše in gasilci, obiskovalci pa so si pri pogostitvi gasili žejo tudi s podarjenim augsburškim Urhovim pivom. Za vas piše: Jožef Pavlič. Kako se Jakob Aljaž spominja svojih gorskih podvigov (aleteia.org)

V župniji Smlednik, ki je posvečena svetemu Urhu, vsako leto na prvo nedeljo v juliju praznujemo farni praznik – patrocinij, ki ga imenujemo Urhova nedelja. Zadnji dve leti se trudimo, da bi bilo praznovanje spet slovesnejše in bi dobilo še dodatno vsebino. Občina Medvode, katere del je tudi naša župnija, je letos k praznovanju 30. obletnice ustanovitve povabila tudi župnije, da prispevamo k skupnemu prazniku pod geslom MOČ DOBRIH VEZI SKUPNOST GRADI. Tako kot ima medvoška občina svoj praznik na rojstni dan Jakoba Aljaža, smo tudi mi letošnjo Urhovo nedeljo zaznamovali s spominom nanj. Za Jakoba Aljaža je znano, da je bil zaveden Slovenec, pokončen mož, zagnan gornik in velik glasbenik. Predvsem pa je bil srčen duhovnik, ki je imel neizmerno rad Slovenijo in Slovence. Krščen je bil v naši župnijski cerkvi pred 179 leti prav na dan letošnje Urhove nedelje. Sveto mašo smo začeli s prazničnim sprevodom narodnih noš, ministrantov in duhovnikov. Na ta praznični dan je somaševanje vodil Matevž Mehle, direktor Katoliške mladine, ki nas je nagovoril v luči evangeljskega odlomka, da moramo biti pokončni, pogumni kristjani, ki se ne skrivamo v povprečju. Podobni moramo biti Jezusu, ki se ni bal biti drugačen od svojih rojakov, čeprav ga niso sprejeli. Zgled pri tem nam je lahko tudi Jakob Aljaž. Da je bila praznična maša še lepša, se moramo zahvaliti tudi pevkam in pevcem iz župnije Pirniče, ki so v teh že malo počitniških dneh združili svoje glasove z našimi cerkvenimi pevci MePZ sv. Urh Smlednik. Ob koncu svete maše so skupaj zapeli najprej Zdravljico, potem pa še Oj, Triglav moj dom in Slovenec sem. Po sveti maši smo si že težko pričakovano ogledali nov animirani dokumentarni film o Jakobu Aljažu, njegovem življenju in delu, predvsem tudi kot o dušnem pastirju z naslovom Za vse nas, Slovence, gre. Scenarij za film je delo župnika Davida in faranke Marjete, animacijo je izdelal Juan Juvančič, pri snemanju sta kot bralca besedila sodelovala še mlada farana Katarina in Gregor, glasbo pa so velikodušno prispevali Slapovi in župnijski pevski zbor. Vsem neizmerna hvala za njihov prispevek k ohranjanju te kulturne dediščine naše župnije. Filmu je sledilo druženje pred cerkvijo ob kranjski klobasi (donacija GIS MESO IZDELKI), carskem pražencu, šmornu po domače, in kupu dobrot naših gospodinj. Pri organizaciji vsega so nam požrtvovalno prišli pomagat sodelavci TD Hraše in TD Dragočajna-Moše, gasilci iz Smlednika in Zbilj, Občina Medvode, TV Medvode, tednik Družina, Radio Ognjišče, tednik Demokracija, mesečnik Sotočje in še vrsta dobrotnikov, ki smo jim iz srca hvaležni za vse darove in čas – tako za pometanje, košnjo, čiščenje in krašenje kot za peko kruha, za podarjene klobase in vino, prevoz Urhovega piva iz Nemčije itd. Sodelovanje pri praznovanju Urhove nedelje je risalo veselje na obraze prav vsakogar, ki se nam je pridružil kot obiskovalec ali pa kot tisti, ki je opravil tudi kakšno delo v dobro vseh in Bogu v čast. Občestvo se gradi pri skupnem delu in v skupnem veselju in taka je bila letošnja Urhova nedelja v Smledniku. Veselimo se novih priložnosti, še posebno pa bližnje 180. obletnice rojstva Jakoba Aljaža s planiranim odkritjem doprsnega kipa pred župniščem v Smledniku v prihodnjem letu. Kip je kipar Ljubo Zidar na Urhovo nedeljo 2024 že postavil na ogled v cerkvi ob oltarju. (Darinka Fabjančič)

V nedeljo, 7. 7. 2024 je bila pri nedeljskih mašah v Smledniku in Trbojah namenska nabirka za vzdrževalna dela v župnišču v Smledniku in v cerkvi v Trbojah. V Smledniku ste za obnovitvena dela v župnišču zbrali 2.293,50 € (ofer), v Trbojah pa za vzdrževalna dela v cerkvi 335,00 € (nabirka). Bog Vam povrni. V tednu po Urhovi nedelji je Jaka Mišmaš s sodelavcem končal polaganje keramike na hodniku v 1. nadstropju župnišča in po stopnišču, ki iz pritličja vodi na podstrešje župnišča. Vse sta tudi zafugirala in po hodniku naredila dilatacijo. Cena tega projekta je bila 5.425,00 €. Hvala Jaku in sodelavcu za kvalitetno izvedeno delo. Mizar Simon Nagode je v sredo, 10. julija, začel v 1. nadstropju župnišča obnavljati parket. Star parket je pobrusil, potem je vnesel lepilo, da se je parket zopet povezal s podlago, celotno površino parketa je pokital ter pobrusil. Vse je potem 3 krat prelakiral. V petek, 12. julija, so Hasan, Urh in Drago začeli izkop za novo kanalizacijo za župnišče Smlednik.

MOLITVENI NAMEN: naj Bog blagoslovi Slovenijo.

15. NEDELJA MED LETOM - LETO B/II 14. 7. 2024Smlednik - 7: za žive in rajne župljane Smlednika in Trboj
Smlednik – 9: ++ Ivana in Matevž Kumer, obl.
Trboje – 10.30: + Pavla Bohinc
Smlednik – 6.30: rožni venec Smlednik - 8.30: rožni venec Trboje – 10: rožni venec
PONEDELJEK 15. 7. 2024Smlednik – 18.30: + Drago Stenovec, dar. družina Rozman, Dragočajna  Smlednik – 18: rožni venec
TOREK 16. 7. 2024.Smlednik – 18.30: + Franc Brešan, obl. (++ Ciril in Angela Trobec)Smlednik – 18: rožni venec
SREDA   17. 7. 2024Smlednik – 18: + Antonija Kukovec ( po namenu 1711)Smlednik – 17.30: rožni venec
ČETRTEK 18. 7. 2024Trboje - 18: + Ivana Rozman; (+ Vida Šter, obl.)Trboje – 17.30: rožni venec
PETEK 19. 7. 2024Smlednik – 18: + Daniela Rozman, dar. Ribičevi; (+ Janez Hočevar)Smlednik - 17.30: rožni venec
SOBOTA 20. 7. 2024Smlednik – 17.30: rožni venec
Smlednik – 18: +++ Alojzij in Marjeta Starc ter iz družine Cvek; (+ Andrej Zorman, dar. Tehovnikovi)
Smlednik - 9: čisti Valburga 61 – konca (2/2) čiščenje Trboje: čisti Trboje 81 do 100
16. NEDELJA MED LETOM - Krištofova - LETO B/II 21. 7. 2024Smlednik - 7: + Terezija Tršan, obl.; (za žive in rajne župljane Smlednika in Trboj) Smlednik – 9: ++ starši Matilda in Franc Mernik
Trboje – 10.30: ++ starši Rogelj
Smlednik – 6.30: rožni venec Smlednik - 8.30: rožni venec Smlednik – 9: krsti Trboje – 10: rožni venec