29. NEDELJA  MED LETOM – MISIJONSKA NEDELJA

Številka: 42/20. 10. 2024 Leto: XXXI

OZNANILA VZEMITE, A BERITE JIH DOMA – SEDAJ ZBRANO SODELUJTE PRI SVETI MAŠI.

GODOVI MED TEDNOM: v ponedeljek sv. Uršula, devica in mučenka; v torek sv. Janez Pavel II., papež; v sredo sv. Janez Kapistran, duhovnik;v četrtek sv. Anton Marija Claret, škof; v petek sv. Darinka, mučenka; v soboto sv. Lucijan, mučenec; v nedeljo bo 30. NEDELJA MED LETOM – žegnanjska nedelja – zimski čas - sv. Sabina, mučenka – leto B/II

EVANGELJSKI UTRINEK: Prošnja Zebedejevih sinov – ni to premehak naslov? »Učitelj, hočeva, da nama storiš, kar te bova prosila« (Mr 10,35). »Hočeva,« tako ju citira katoliški prevod, ko vljudno grešita. Hoteti vladati in gospodovati ni nič drugega kot Luciferjev padec; kadarkoli to hočem, sem v zanki njega, ki je izbral, da ne bo služil. »Ne vesta, kaj prosita.« V tem Jezusovem odgovoru slišim podton s križa: »Oče, odpusti jim, saj ne vedo, kaj delajo« (Lk 23,34). Pot v Življenje vodi v nasprotno smer. Po njej se hodi s ponižno, nesebično in sočutno pozornostjo, v pripravljenosti na žulje. Učitelj, povej mi, komu sem lahko danes služabnik in kaj lahko storim zanj? Misijonska Cerkev živi iz služenja (Magnificat 10/2024, 264-265).

Od ponedeljka, 21. oktobra, do sobote, 26. oktobra, pred večerno sveto mašo v Smledniku (v sredo tudi pred jutranjo sv. mašo) poteka molitev rožnega venca pred Najsvetejšim. Lepo vabljeni.

V četrtek, 24. oktobra, so ob 14.30 uradne ure, ob 18. uri se v cerkvi v Trbojah prične pobožnost rožnega venca, ob 18.30 pa sveta maša. Med tednom in v nedeljo povabljeni tudi k pobožnostim rožnega venca. Razpored je v razpredelnici.

V petek, 25. oktobra, je po večerni sv. maši v Smledniku srečanje mladih iz župnij Smlednik in Trboje: Božji bojevniki ter Ščit in meč.

V soboto, 26. oktober: ČIŠČENJE IN KRAŠANJE v Smledniku ob 9. uri: Smlednik od 31 do 60 (1/2). Prosim, da se stalnim čistilkam, pridružite tudi ostali, posebno starši birmancev in prvoobhajancev – otroke in mladostnike pripeljite s seboj, da jih počasi navadite. V Trbojah k čiščenju in krašenju cerkve povabljene hišne številke Trboje od 121 do konca. Sobotna večerna nedeljska sv. maša v Smledniku je ob 18.30 uri.

V nedelja, 27. oktobra, praznujemo 30. nedeljo med letom. Svete maše so v Smledniku ob 7. in 9. uri ter v Trbojah ob 10.30 uri. Pri sv. maši v Trbojah bo blagoslov novih vitrajev (Vnebovzete in škofa Vovka). Slovesnost bo vodil g. Anton Slabe. Dobili boste podobico s podobo Vovka in zgibanko, ki opisuje simboliko na obeh vitrajih ter sam potek izdelave.

Ob 17. uri je v Smledniku za župniji Smlednik in Trboje priložnost za spoved pred praznikom Vseh svetih. Na voljo bodo spovedniki od drugod. Sam pa bom na delovnike pred praznikom pol ure pred mašo na voljo za spoved. Na sam praznik dobimo popoln odpustek, ki ga lahko podarimo duši v vicah. Potrebno je moliti po namenu svetega očeta, iti k spovedi in prejeti obhajilo.

Tudi letos smo se pridružili dobrodelni akciji  Karitas MANJŠA SVEČA ZA SOČLOVEKA SREČA, manj sveč in manjše sveče, da varujemo okolje, privarčevana sredstva  namenimo ljudem v stiski. Za sveče zbiramo prostovoljne prispevke za ljudi v stiski, ki ga lahko oddate v nabiralnik poleg sveč. DAR ZA SVEČO JE  2,00 €. Hvala za vsak vaš dar.

MARIJINI KOLEDARJI 2025 ZA ŽUPNIJI SMLEDNIK (na voljo v cerkvi sv. Urha) IN TRBOJE (pri Mimi v župnišču) – DAR 3,30 €.

KATOLIŠKA MLADINA: Nikodemovi večeri 2024 na temo Molitev od 4. do 7. 11, 2024 – info na Katoliški mladini; Katoliška mladina in študentski dogodki jesen 2024 – slovesne večernice 21. 11./24.3.), javni rožni venec (vsak 2. petek v mesecu ob 6.30 Kongresni trg), zornice (vsak adventni delavnik ob 6.30 cerkev Srca Jezusovega, Tabor), male skupine Ignis Chirsti, srečanje Kres (22. 10, 18. 12, 19. 2., 23. 4.) – info Katoliška mladina; Večer plus + - večere pripravlja Katoliška mladina in Svetnikova skupina slavilcev Sveti in bodo potekali v Antonovem domu na Viču (15. 10. 2024 ob 20.00, 12. 11. 2024 ob 19.00, 10. 12. 2024 ob 19. uri, 14. 1. 2025 ob 19.00, 11. 2. 2025 ob 19.00, 11. 3. 2025 ob 19.00, 8. 4. 2025 ob 20.00, 13. 5. 2025 ob 20.00, 3. 6. 2025 ob 20.00;

DUHOVNA AKADEMIJA – Beseda: OD strahu k upanju – četrtek, enkrat na mesec, ob 18. uri na Teološki fakulteti v Ljubljani ali preko spleta, predavatelji Edvard Kovač, Igor Bahovec, Snežna Večko, Jože Krašovec, Miran Špelič, Stanko GErjolj, Christian Gostečnik, Marjan Turnšek, Metod Benedič, Bogdan Dolenc, Janez Juhant, Ivan Platovnjak – program in prijave na www.duhovna-akademija.si;

ESM Talin 2024 - Evropsko srečanje mladih potekalo v Talinu, Estoniji.Srečanje se bo potekalo od 28. 12. 2024 do 1. 1. 2025 (srečanje se začne 28. 12., avtobus pa bo odšel na pot v noči s 26. 12. na 27. 12.) in bo priložnost, da se srečamo z mladimi z vse Evrope in v molitvi vstopimo v novo leto.Paket vsebuje avtobusni prevoz, prispevek za srečanje in romarski paket. Med potjo na sever se bomo ustavili v poljskem mestu Lodž. Za koga: mladi med 18. in 35. letom. Cena: 315 €. Pozor: navedene cene veljajo do 18. novembra. Po 18. novembru bodo cene paketov 325 €. Povračila niso možna, lahko pa se za plačano vsoto zavarujete pri izbrani zavarovalnici. Prijave se zaprejo 29. novembra.

DAJTE V KOLEDAR ŽUPNIJ SMLEDNIK IN TRBOJE: Na voljo so še vedno spominski kozarci Urhove nedelje s podobo Jakoba Aljaža in z napisom »Za vse nas, Slovence gre« – dar 13 €; USB ključek z animiranim filmom Župnija Smlednik iz leta 2023 – dar je 10 €, USB ključek z animiranim dokumentarnim filmom Za vse nas, Slovence, gre. Zgodba o Jakobu Aljažu – dar 10 €. Vsi dani darovi so namenjeni za nadaljnjo kulturno delovanje Župnije Smlednik.

V Smledniku in Trbojah sprejemam že vaše namene za očenaše in darove za rajne. Lahko jih oddate osebno župniku ali Mimi v Trbojah ali pa vzamete posebne kuverte, ki so pri verskem tisku, izpolnite listek, ga daste nazaj v kuverto, zraven priložite prostovoljni dar in ga vržete v nabiralnih v župnišču v Smledniku ali v Trbojah (ali jo oddate Mimi). Prav tako vas vljudno vabim na biro, ki je ena od oblik materialnega vzdrževanja domačega duhovnika. Lahko jo oddate osebno župniku ali pa v cerkvi pri verskem tisku vzamete posebno kuverto, date notri dar in potem to vržete v nabiralnik v župnišču v Smledniku ali oddate župniku osebno.

KRONIKA:

V petek, 11. oktobra, se je ob 6. uri z odhodom avtobusa iz Smlednika pričelo romanje župnij Smlednik in Trboje. Pridružili so se nam tudi romarji iz drugih župnij (Tržič. Tržič – Bistrica, Sorica, Duplje, Kranj, Šenčur, Mavčiče). Po poteh Leopoldine Brandis in po Južni Tirolski je šlo 46 romarjev in romaric.  Okoli 12.30 ure smo prispeli v eno najstarejših urbanih središč dežele, več stoletij pa njeno duhovno središče – Brixen. Mesto v porečju reke Eisack je najstarejše v deželi in se prvič omenja že v 10. stoletju, ko je bila ustanovljena škofija ter se ponaša tudi z najstarejšo (teološka in filozofska fakulteta) visokošolsko ustanovo v celotni Tirolski. Omeniti velja, da je v preteklih stoletjih tamkajšnja škofija imela velik vpliv na verski in gospodarski razvoj dela današnje Slovenije. Po prihodu smo v stolnici Marijinega vnebovzetja in svetega Kasijana imeli sveto mašo. Pred slovesom od mesta smo si ogledamo še znameniti križni hodnik, ki se nahaja neposredno ob stolnici. V poznem popoldnevu smo prispemo v 40 km oddaljeno prestolnico dežele Bozen (Bolzano). Najprej se ustavimo v arheološkem muzeju kjer hranijo najbolj znano mumijo v srednji Evropi – Ötzija, ki so ga pred desetletji našli na ledeniku v dolini Schnals. Po ogledu se sprehodimo skozi Laubengasse do osrednjega trga, kjer dominira stolnica Marijinega vnebovzetja. Napotili smo se proti Lani, kjer imajo Brandisovi svojo posest in smo okoli 17.30 ure v njihovi gostilni imeli pozno kosilo, po katerem smo šli proti Meranu, drugemu največjemu mestu v deželi, kjer smo naslednja dva dneva tudi prenočevali. V soboto, 12. oktobra, smo se po zajtrku odpravili v hribe, do najbolj znanega romarskega središča v deželi bazilike Maria Weißenstein (tirolske Brezje), ki se nahaja na nadmorski višini 1.520 metrov. Začetki segajo v leto 1533, ko se je pojavila milostna podoba Matere Božje (Pieta). V 17 stoletju so sezidali romarsko cerkev, stoletje kasneje še samostan servitskega reda. Število romarjev se je znatno povečalo po letu 1988, ko je svetišče obiskal papež Janez Pavel II. Proti poldnevu smo se vrnili nazaj v dolino, znova v predmestje Merana kjer se nahaja verjetno najlepši botanični vrt pri naših zahodnih sosedih in sicer pri gradu Trautmansdorf, kjer se je rada zadrževala cesarica Sisi. Sredozemsko rastlinje se prekrasno vklaplja v kuliso okoliških tritisočakov. Ko smo se vozili proti Lani, smo se ustavili v mestu Tramin, kjer pridelujejo vino traminec in ga tudi poiskusili. Preostanek popoldneva smo nato preživeli na posestvu Brandisovih pri kraju Lana, kjer smo najprej imeli pozno kosilo. Sledila je sveta maša v grajski kapeli Brandisovih. Pri nagovoru smo spoznavali življenje redovne matere Leopoldine Brandis in molili za njeno kanonizacijo. Zvečer vrnitev v mladinski hotel v Meranu na počitek. V nedeljo, 13. oktobra 2024, smo se po zajtrku poslovili od hotela. Sledila je vožnja mimo Bozna in po Brennerski avtocesti do odcepa za dolino Gröden. Po znameniti Dolomitski cesti smo šli skozi kraje Sankt Ullrich, Sankt Christina in Wolkenstein, ki poleg turizma slavijo po rezbarstvu, ki je nekoč blažilo hudo revščino gorskih predelih, povzpeli na vrh prelaza Grödnerjoch, ki je obenem ločnica med dolino Gardena in dolino Badia. V manjšem zaselku Oies se je leta 1852 rodil Josef Freinademetz, ki se je pri 27. letih odločil za misijonsko delo v Aziji (večinoma v današnji Kitajski). 5. oktobra 2003 je bil razglašen za svetnika, edinega dosedaj v skupnosti Ladinov, ki že tisočletja naseljujejo osrednji del Dolomitov. V domačem kraju, blizu rojstne hiše, so v ta namen sezidali cerkev, ki jo leta 2008 obiskal papež Benedikt XVI. In v njej bomo tudi imeli nedeljsko bogoslužje. Rojstno hiši svetnika nam je razkazal pater, ki je zelo dobro poznal slovenske kraje in slovensko narodno-zabavano glasbo. V zgodnjem popoldnevu smo prispeli do mesteca Innichen kjer smo obiskali znamenito romansko cerkev svetih Korbinjana in Kandida. V preteklih stoletjih je bil v lasti freisinških škofov, ki so imeli velik vpliv na verski in gospodarski razvoj dela današnje Slovenije Pred povratkom v domače kraje smo se v nedeljskem popoldnevu v Lienzu, upravnem in gospodarskem središču tega dela Tirolske, ustavili na kosilu. Tu je bil natakar, ki ga je zelo zanimala slovenska narodno-zabavna glasba. Po kosilu smo šli naprej do Beljaka in mejnega prehoda Karavanke ter proti domačim krajem, kamor smo prispeli v zgodnjih večernih urah. Ko smo se vozili po Južnem Tirolskem, deželi grozdja in jabolk, smo tudi skrbeli za duhovno poglobitev z molitvijo rožnega venca, darovanja svetih maš, duhovnimi mislimi o molitvi. Hvala za lepo vzdušje na romanju.

V ponedeljek,  14. oktobra, je bilo po večerni sveti maši v Smledniku srečanje ŽPS Smlednik + trije predstavniki župnije Trboje. Po molitvi večernic je g. Janko Jelen imel misel na temo Romarji Upanja. Kristjani smo poklicani, da smo ljudje Upanja, da naše upanje delimo z drugimi. Začeti je treba pri malih stvareh. Ena takih dogodkov je bilo tudi srečanje za birmance z Gregorjem in Damirjem. Ko sta povedala vsak svojo zgodbo, z mnogo preizkušen, pa vseeno obdržala upanje ali pa ga našla v stvareh, ki so se jima zgodile, čeprav so na začetku izgledale brezupne. Dolžni smo oznanjati osebo Jezusa Kristusa, za to pa potrebujemo srečanje, da najprej sami srečamo Jezusa, Upanje svojega bivanja. Človek si mora oblikvati trenutke svetosti, si vzeti čas za molitev, za osebno srečanje z Jezusom. Od Gregorja smo slišali, kako zelo pomebna je molitev drug za drugega. Še posebno takrat, ko kdo ne zmore več sam moliti zaradi utrujenosti pri delu z svojim bolnim otrokom, staršem, zakoncem. Mame moramo preprosto prepustiti, se trudi po svojih močeh, potem otroke spustit in upati in verovat. Sadovi niso takojšnji. Upanje rabiš takrat, ko življenje malo zavije. Na romanju smo imel v mislih vse farane obeh župnij. Na takih romanjih se ustvarja povezava med nami. Leopoldina Brandis je dala zgled upanja, da ne živimo tja v en dan. Hvaležni moramo biti za take zglede v svetnikih, ki so nam naredili, pokazali pot in mi lahko gradimo na njihovem upanju. Egoizem te vedno razočara, rabimo sopotnika, da dobimo upanje in moč. Marsikdaj rabimo samo uporabo zdrave pametni, tudi pri vzgoji. Tisti, ki so bili zelo verni, so ohranili upanje in so se stvari zares izboljšale. Če so lahko v tistih starih časih naredili take cerkve, ki smo jih obiskali, se tudi zdaj ne smemo bati, da ne bi zmogli skozi preizkušnje sedanjega časa. Tudi takrat je bilo težko in jih ni bilo veliko. Tudi danes, če nas je malo naj se ne bojimo. Tudi, ko je bila cerkev na višku moči je bila mala čreda. Kar nekaj časa na avtobusu smo posvetili molitvi z lepih duhovnim vodenjem g. župnika in tudi povsem tehničnimi napotki, kako pomembno je, da se na molitev pripravimo tudi telesno (drža, dihanje, tišina). Posvetni del romanja je bil zelo lepo voden  strani g. Petra (vodiča), povedal nam je veliko iz svoje zakladnice znanja. Vsi se že vselimo naslednje priložnosti.

27.10. je žegnanjska nedelja, blagoslov novih barvnih oken v Trbojah, s tem tednom (28.10. naprej) se začnejo delavniške maše ob 18.00.

1.11. - Vsi sveti, v Smledniku bo sveta maša ob 7.00 in ob 14.00; po njej obisk pokopališča; petje na pokopališču; ob 17.30 rožni venec v Smledniku; v Trbojah bo sveta maša ob 10.00 in po njej obisk pokopališča.

2.11. - ob 9.00 v Trbojah maša na verne duše, ob 3.00 v Lazarinijevi kapeli, in večerna zvečer ob 18.00 v Smledniku.

9.11. – zvečer po sveti maši bo z nami moralni teolog Gabrijel Kavčič, tema bo ideologija teorije spola.

V knjigi gradiv za srečanja ŽPS je na koncu seznam idej za globljo pripravo na  sveto leto. Pripravili bomo listke, da si jih lahko vsak vzame kadar želi. Za otroke bi se jih lahko vključilo tudi pri družinskih mašah v naslednjih mesecih.

Gospodar življenje k sebi poklical Antuna Vurušiča (pogreb je bil 15. 10. 2024). Gospod Bog, daj mu večni pokoj in večna luč naj mu sveti. Naj počiva v miru. Amen.

MOLITVENI NAMEN: Za vero v posmrtno življenje.

SVETE MAŠE: po prestavitvi ure na zimski čas se delavniške maše (tudi v soboto) pričnejo ob 18. uri, v novembru za župniji Smlednik in Trboje pričnem pobirati mašne darove do vključno maja 2025.

29. NEDELJA MED LETOM – misijonska nedelja - LETO B/II 20. 10. 2024Smlednik - 7: za žive in rajne župljane Smlednika in Trboj Smlednik – 9: ++ Franc in Štefka Sešek Trboje – 10.30: +++ starši in Slavi Šetina; (za zdravje in blagoslov naše družine)Sml. – 6.30 in 8.30: rožni venec Smlednik - 8.15: pevske vaje Smlednik -9: družinska maša Trboje – 10: pevske vaje Trboje .10.30: družinska maša
PONEDELJEK 21. 10. 2024Smlednik – 18: rožni venec pred Najsvetejšim Smlednik – 18.30: +++ starši Ribič in Gruden; (+ Jožefa Jenko)Smlednik in Trboje: verouk
TOREK 22. 10. 2024.Trboje – 18.30: rožnovenska pobožnost Smlednik – 18.30: v zahvalo za pomoč; (+ Janez Ferbar, obl.; po namenu)Smlednik in Trboje: verouk Smlednik – 18: rožni venecpred Najsvetejšim
SREDA   23. 10. 2024Smlednik – 7: + Andrej Oblak, obl. Smlednik – 18.30: + Antun Vurušič, 7. dan Trboje – 18.30: rožnovenska pobožnostSmlednik – 6.30 in 18: rožni venec pred Najsvetejšim Smlednik: verouk
ČETRTEK 24. 10. 2024Trboje – 18: rožni venec pred Najsvetejšim Trboje – 18.30: + brat Juvan; (+ Frančiška Globočnik)Trboje: uradne ure Trboje: verouk
PETEK 25. 10. 2024Smlednik - 18: rožni venecpred Najsvetejšim Smlednik – 18.30: + Milena Kovač, dar. Kavčičevi; (+ Jože Jerala, dar. družina Kimovec)Smlednik – 19: srečanje mladih župnij Smlednik in Trboje
SOBOTA 26. 10. 2024  Smlednik – 18: rožni venec pred Najsvetejšim Smlednik – 18.30: +++ starši Šter in mož Joža ter starši ZupanS.. - 9: čisti Smlednik 31-60 (1/2) čiščenje Trboje: čisti Trboje 121 do konca
30. NEDELJA MED LETOM – žegnanjska nedelja - LETO B/II 27. 10. 2024 zimski časSmlednik - 7: za žive in rajne župljane Smlednika in Trboj Smlednik – 9: + Danica Majcen; (+ Štefka Sešek, obl.) Trboje – 10.30: +++ starši in Slavi Šetina; (za telesno in duhovno vseh bolnikov v naši družini) Smlednik – 17: spoved pred praznikom Vseh svetih za župniji Smlednik in TrbojeSmlednik – 6.30: rožni venec Smlednik - 8.30: rožni venec Trboje – 10: rožni venec Trboje .10.30: blagoslov novih vitrajev